کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم کرونا

کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم کرونا

علائم کرونا : بیماری کرونا از هنگام ظهور خود علائم زیادی از خود نشان داده است. جدیدترین نشانه های این بیماری ناشناخته، احساس بوی بد و لجن در بینی بیمار می باشد. کاهش شنوایی و احساس بوی بد یکی از علائم کرونا می باشد.

دکتر “سید پوژیا شجاعی” درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا گفت: “ در کشور ما شیوع ویروس کووید 19 و وضعیت مبتلایان به کرونا بدتر شده است. به طوری که تعداد پذیرش بیماران در بیمارستان افزایش پیدا کرده است و با توجه به افزایش تعداد بیماران تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش پیدا کرده است.”

وی جال بیماران کرونایی بستری در بیمارستان امام حسین (ع) تهران را که دارای علائم حاد تنفسی هستند نگران کننده دانست و در همین باره گفت: ظرفیت تخت های جدید مراقبت های فوری تکمیل شده و تعدادی از بیماران در انتظار ورود به ICU هستند.

کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم کرونا

علائم کرونا

مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته شده اند

فوق تخصص ICU بیمارستان امام حسین (ع) درباره وضعیت نگران کننده بیماران کرونایی در تهران گفت: دولت و مردم دو رکن اصلی در کنترل بیماری های اپیدمی است اما مردم از رعایت مسائل بهداشتی خسته شده اند و متاسفانه با عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم مواجه هستیم.

احساس بوی بد و لجن از علائم جدید کرونا

شجاعی از این که مردم تصور می کنند بیماری کرونا مختص دیگران است و خود دچار آن نمی شوند، درباره علائم جدید کرونا گفت: یکی از علائم کرونا جدید بیماران از آن شاکی هستند، احساس بوی بد و لجن از بینی می باشد.

برخی بیماران دیگر علاوه بر احساس بوی بد از کاهش شنوایی رنج می برند. در طی چند ماهی که کرونا در دنیا شایع شده است، علائم گوناگونی از خود بروز داده است از علائم کرونا خفیف تا علائم کرونا گوارشی. اما کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن جدیدترین علائم بیماری کووید 19 است.

از دست دادن حس بویایی و چشایی اصلی ترین علامت بیماری کروناست. متاسفانه بروز علائم مختلف ای بیماری موجب ایجاد ترس و اضطراب در مردم شده است. مردم با هر علایمی تصور می کنند به کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که باید به بروز چنین علائمی در گذشته خود دقت کنیم.

کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم کرونا

علائم کرونا

شجاعی درباره عوارض کرونا چنین ادامه داد: در بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا عوارض مغزی و لخته شدن خون دیده می شود که معمولا به بیماران بستری شده در مراقبت های ویژه داروهای ضد انعقادی داده می شود.

سکسکه و گیجی از علائم جدیدتر کروناویروس می باشد. رنگ پریدگی صورت و لب، احساس بوی بدو لجن، سرخی بیش از حد لب ها، اختلالات و کاهش شنوایی، التهاب و قرمزی چشمها، اختلالات خواب، خشکی و کهیر پوستی نیز از علائم جدید کرونا ویروس می باشد.

در برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ علائمی مانند سردرد، گلودرد، خستگی، تب و لرز، تهوع، سرفه های خشک ممتد، کاهش محسوس وزن، اسهال، آبریزش بینی، درد عضلانی،، کاهش حس بویایی و چشایی، تنگی نفس، مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه نیز دیده می شود.

مصرف آسپرین در بیماران کرونایی خفیف ممنوع!

دکتر شجاعی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مصرف آسپرین به هیچ عنوان برای بیماران کرونایی سرپایی درست نیست. عوارض مصرف آسپرین برای بیمارانی که علائم خفیف کرونا مانند تب و سردرد معمولی را دارند، بیشتر از مزایای آن است.

کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم کرونا

علائم کرونا

علائم مشترک بین کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی

سدر فصل زمستان هستیم و بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا علاوه بر کرنا در جامعه شایع شده است. علائم این سه بیماری تا حد زیادی شبیه به یکدیگر می باشد. تنها راه تشخیص آنها از یکدیگر انجام تست های تشخیصی است که بهتر است هر علامتی را به عنوان کرونا در نظر بگیریم.

اگر شخصی عطسه و آبریزش بینی داشته باشد اما تب بالا و یا بدن درد نداشته باشد، به احتمال زیاد دچار سرماخوردگی شده است. مهمترین علائم کرونا داشتن تب بالایی است که به راحتی پایین نمی آید.

  • بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

در 10 درصد موارد دیده شده که در بیماران کرونایی عطسه وجود دارد. کیپ شدن بینی از علائم سرماخوردگی محسوب می شد اما اخیرا دیده شده که کیپ شدن بینی در بیماران کرونایی نیز دیده می شود. عدم احساس بویایی و چشایی نیز از علائم کرونا می باشد که انتظار می رود افراد با دارا بودن این علائم اصول بهداشتی را رعایت کرده و خود را قرنطینه کنند.

دکتر شجاعی فوق تخصص ICU بیمارستان امام حسین (ع) درباره استفاده از داروی تامیفلو که در درمان بیماری کرونا استفاده می شد گفت: این دارو به پروتکل های درمانی بیماران بستری شده افزوده می شود تا در درمان بیماری آنفولانزا و کرونا اشتباهی رخ ندهد.

 علائم کرونا چیست؟

بیماری کرونا ناشی از ویروس کووید 19 می باشد که در افراد مختلف علائم متفاوتی را از خود نشان می دهد. مهمترین علامت این بیماری داشتن تب بالا می باشد که با تب برهای ساده قطع نمی شود. بدن درد شدید، سردرد، تب و لرز، ناراحتی های گوارشی مانند حالت تهوع و دل پیچه از دیگر علائم کرونا می باشد.

علائم کرونا در کودکان کمی متفاوت است چرا که ممکن است در کودکان هیچ یک از علائم گفته شده دیده نشود اما باید توجه داشت که کودکان می توانند ناقلان این بیماری باشند.

کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم کرونا

علائم کرونا

هوای کادر پزشکی را داشته باشیم!

دکتر شجاعی درباره کادر درمانی کشور و خستگی آنها در شرایط کنونی گفت: تعداد زیادی از پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها در طی پروسه درمانی به این ویروس دچار شده اند که برخی از آنها در مرخصی های استعلاجی هستند. برخی از پرستاران و پزشکان بعد از بهبودی کامل به سرکار خود برگشته اند که متاسفانه دچار افسردگی شده اند. خستگی و فرسودگی در تمام کادر درمانی کشور دیده می شود.

با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توان تا حد زیادی از سرایت کرونا جلوگیری کرد. توصیه می شود که با ظهور کوچکترین علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده و خود را به مدت دو هفته قرنطینه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *