استخدام پرستار کودک اوتیسمی

استخدام پرستار کودک اوتیسمی

شاید از خود این سوال را پرسیده باشید که برای استخدام پرستار کودک اوتیسمی چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟ در این مقاله ما سعی داریم در این باره صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

 داشتن کودک مبتلا به اختلال اوتیسم (ASD) می تواند برای افراد  ترسناک به نظر برسد. این کودکان مانند فرشته های کوچکی هستند که فقط یک تفاوت دارند و آن هم مربوط به مشکلات ارتباطی و رفتاری شان می باشد. هر زمانی که شما کودک خود را در خانه تنها گذاشتید باید برای او یک پرستار کودک استخدام کنید، به خصوص وقتی که  کودکتان مبتلا به اوتیسم است و تنها مورد این است که باید نیاز کودکتان را بشناسید و بر اساس نیازهایش با او برخورد نمایید.

اگر باید سرکارتان بمانید و به سفری بروید و استراحتی داشته باشید و مدتی دور از فرزندتان باشید  استخدام پرستار کودک اوتیسمی بسیار به شما کمک می کند.

پرستارکودکی که شما استخدام می کنید باید آموزش های تخصصی را فرا گرفته باشد و در مورد نحوه رسیدگی به کودکان آموزش های لازم را دیده باشد. به این ترتیب وقتی بدانید یک فرد متخصص از فرشته کوچکتان مراقبت می کند، شما آرامش خاطر فراوانی خواهید داشت.

آنچه در این مقاله می خوانید

اوتیسم چیست و چگونه بر فرزند من تاثیر میگذارد؟

علائم اختلال طیف اوتیسم معمولا وقتی کودک در دو سالگی قرار دارد بسیار قابل توجه است ولی بسیاری از افراد وقتی به گذشته نگاه می کنند می بینند که این علائم زودتر از موعد مقرر خودشان را نشان داده اند، ولی باید گفت وقتی کودک در حال رشد است و مهارت های ارتباط زبانی و اجتماعی اش مانند کودکان همسال خود رشد نمی کند در این موقع والدین باید به دنبال درمان کودک خود باشند.

استخدام پرستار کودک اوتیسمی
پرستار کودک اوتیسمی

مرکز جهانی کنترل بیماری ها در سال 2018 نشان داد که از هر 59 کودک 1 کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم متولد می شود ( از هر 3 پسر 1 و از هر 151 دختر نیز 1 نفر) و باید گفت در تمامی  بخش های اقتصادی و اجتماعی و بخش های دیگر این ارقام مشهود است و مشکلاتی شایع در سلامتی انسان را به پیش می کشد و باید پرستاری استخدام شود که در کارش تبحر کافی را داشته باشد.

 برای استخدام پرستارکودک اوتیسمی به کجا مراجعه کنم؟

کودکانی که مبتلا به اختلال طیف اوتیسم هستند، با چالش ها و مشکلات ارتباطی و رفتاری مواجه می شوند بنابراین باید پرستاری که به تمامی علائم آشنایی دارد جهت مراقبت از کودک استخدام گردد. وقتی که به یک پرستار کودک نیاز دارید از کجا باید برای پیدان کردن یک پرستار شروع کنید؟ در این جا ما برخی پیشنهادت را آورده ایم:

اقوام نزدیک خانواده

اعضاء و اقوام نزدیک خانواده می توانند جز بهترین پرستاران برای کودک شما که مبتلا به اختلال طیف اوتیسم هستند حساب شوند. مثلا خواهر و یا برادر بزرگتر و یا همسر و شریک زندگیتان می توانند جزء بهترین پرستاران و مراقبت کنندگان از کودک باشند. آنها با کودک آشنایی کامل دارند و زمان زیادی را با او گذرانده اند و رفتار های فرزندتان را درک می کنند و با سرعت بیشتری می توانند با کودک ارتباط بگیرند.

برای پرستار کودک این موضوع بسیار اهمیت دارد که مفهوم کودک بودن را بفهمد حتی اگر فقط بعضی از روش های ارتباطی را بداند.

در اینجا می شود سوال کرد که آیا خواهر و یا برادر می تواند از کودک مبتلا به اوتیسم نگهداری کند ؟ برادر وخواهر شما باید اطلاعات کافی در مورد اوتیسم داشته باشند.

بستگان نزدیک

اگر به دلایلی قادر به یافتن پرستار کودک در افراد نزدیک خانواده خود نیستید به سراغ اقوامتان بروید. شما می توانید در میان عموها و خاله ها و پدربزرگها و مادر بزرگها یک نفر را پیدا کنید که تمایل به کمک داشته باشد و بتواند نیاز های کودکتان را بفهمد.

موسسات و گروه های خدماتی پرستاری

این بهترین گزینه مورد نظر می باشد گروه های خدماتی می توانند مانند مدرسه برای کودکانتان باشند و در این گروه ها معلمان در برخورد با کودکان شما با تجربه هستند و می دانند که چه کار کنند و همچنین می توانند معلمی دیگر فرزندان شما را نیز برعهده بگیرند و از این طریق رابطه خوبی با شما بسازند.

شما می توانید به همین گروه ها مراجعه کنید که دارای والدینی هستند که فرزندانی مثل فرزندان شما دارند و چالش های مشابهی را تجربه می کنند. و معمولاً باید در مورد نیازها و رفتارهای فرزندتان و همچنین نحوه راه های ارتباطی  که کودک شما از آنها استفاده می کند و درک می کند مختصراً توضیح دهید.

اگر هنوز گروه پشتیبانی برای مراقبت از فرزند مبتلا به اوتیسم تان پیدا نکردید میتوانید با وب سایت پشتیبانی شبکه بخش اوتیسم مشورت کنید و در بخش چت هر سوالی که دلتان می خواهد از آنها بپرسید. این گروه می تواند وقت مشاوره برایتان تعیین کند و در گروهی متشکل از والدین و پرستاران بچه می توانید به گفتگو بپردازید.

درمانگران

در طول زندگی فرزندتان، شما احتمالاً با  افراد مختلفی از درمانگرها و روانشناسان  سر و کار داشته اید، آنها می توانند برای استخدام پرستارکودک به شما کمک کنند. آنها احتمالاً لیستی از  پرستاران کودک که تجربه کافی دارند ودر نزدیک محل زندگی تان هستند را در اختیار دارند.

 بر این اساس این مورد هزینه های کمتری برایتان دارد و سودش این است که افراد از قبل نحوه ارتباط با کودک مبتلا به اوتیسم را می دانند و توسط منابع معتبر مورد تایید هستند.

همسایگان

شما ممکن است خوش شانس باشید که همسایگانی مهربان داشته باشید که بسیار فهمیده هستند با این حال قبل از اینکه تصمیم بگیرید با هر کدام از آنها ارتباط بگیرید باید به دقت آنها را مورد بررسی قرار دهید و از مرجعی در موردشان تحقیق کنید. و اطمینان حاصل کنید که می توانید به همسایگانتان اعتماد نمایید  چون فرد مورد نظر باید با چالش ها ومشکلات کودکتان آگاه باشد تا بتواند با احتیاط با کودک رفتار نماید.

منابع اینترنتی

اگر نتوانستید پرستار کودک مناسب در هر یک از بخش های بالا پیدا کنید، مرجع دیگری که می توانید به آن مراجعه کنید اینترنت است. این روزها وب سایت های بی شماری وجود دارند که خدمات پرستاری از کودک و مراقبت از کودک را ارائه می دهند.

همچنین بسیاری از سایت های معتبر با اطلاعات و منابع مربوط به پرستاران کودک و مراقبت های روزانه وجود دارد. برای  مشاوره با  افراد تجربه و ایجاد ارتباط با سایر والدین و متخصصان، وبلاگ ها و چت ها  و منابع را در وب سایت های مربوطه می توانید بررسی نمایید.

یافت خدمات تخصصی از افراد بدون تخصص نگرانی های بسیاری را به همراه دارد. و این موضوع بسیار قابل درک است، با توجه به اینکه اینترنت منبع بسیاری از اتفاقات بد بوده است، با این حال، از بسیاری جهات زندگی را برای افراد آسان تر کرده است ، و افراد راستگو  و مهربان بسیاری در آن فعالیت دارند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در زمینه جست و جو دستیابی به پرستاران کودک آورده شده است.

بررسی های مربوطه در زمینه مراقبت های روزانه از کودک

اگر می خواهید کودکتان را به مهد کودک بفرستید، ممکن است بخواهید یک مهد کودک حرفه ای را در نظر بگیرید. در یک محیط گروهی، کودک شما حتی قبل از شروع مدرسه می تواند معاشرت و ارتباط با هم سن و سالهای  خودش را به طور کامل خوب بفهمد و درک نماید.

مهد کودک های زیادی وجود دارند که درمورد کودکانی که نیازهای خاصی دارند آگاهی کامل دارند ، اما مهم است که با آنها مشورت کنید تا بفهمید آیا آنها دارای افراد مجرب هستند و یا خیر و آیا  می توانند با شما همکاری کنند تا یک برنامه منحصر به فرد  برای کودک تان فراهم آورند و یا خیر.

هنگام بررسی برنامه های مهد کودک باید مواردی را درنظر گرفت. ابتدا باید قرار ملاقاتی با مدیر مهد کودک بگذارید. به این ترتیب، می توانید وقت تان را بر روی  آنچه مهد کودک ارائه می دهد متمرکز کنید، برنامه ها و موارد مربوطه مهد کودک را بررسی نمایید  و نیازهای کودک خود را آزادانه مطرح کنید. بعداً،  هنگامی که جستجوی خود را با توجه به شرایط به چند بخش محدود کردید، می توانید کودک خود را به سمت پیشرفت بکشانید و با کارمندان آنجا نیز قرار ملاقات جهت بررسی پیشرفت کودکتان  بگذارید.

نکاتی که برای استخدام پرستارکودک اوتیسمی به طور آنلاین باید در نظر بگیرید

باید برای اطمینان درگیر تبلیغات نشوید و باید با فرد تبلیغ کننده تماس حاصل فرمایید، چون بررسی مورد نظر بسیار ضروری است  و می توانید شک و شبهه شما را بر طرف نمایید.

باید بررسی نمایید و ببینید که آیا دارای گواهینامه و مدارک و صلاحیت هستند و مهارت های و دانشی که دارند مورد تایید است. باید درک کنید که آیا آنها تجربه برخورد با کودکان مبتلا به اوتیسم یا برخی از موارد خاص را دارند.

با آنها به طور خصوصی ملاقات کنید و سوالات ضروری را از آنها بپرسید و سایر موضوعات مرتبط مثل روش های انضباطی و تجویز دارو دیگر موارد را نیز می توانید از آنها بپرسید.

همچنین می توانید از آنها بخواهید شما را به کسانی که قبلا  خدمات رسانی کرده اند ارجاع دهند تا بیشتر بتوانید بررسی های لازم را انجام دهید.

استخدام پرستار کودک اوتیسمی
پرستار کودک اوتیسمی

ویژگی های یک پرستار کودک اوتیسمی

شاید بگویید افرادی که این ویژگی ها را دارند می توانند از کودک شما مراقبت کند و این درست است. با این حال، شخصی که از کودکی با نیازهای خاص مراقبت می کند به وفور به آنها نیز احتیاج پیدا می کند و شما می خواهید وقتی کودکتان کاری دارند آنها بدون خستگی به کار و نیاز کودک شما بپردازند.

پرستار کودک اوتیسمی باید با تجربه باشد

 اول  از همه باید فرد با تجربه باشد و مبتدی نباشد یا می تواند فردی باشد که یکی از اعضای خانواده اش به اوتیسم مبتلا باشد و باید گفت مهارت آن ها از طریق زندگی روز مره شان کسب گردیده است.

همچنین می توانید  وقتی با پرستار کودک اوتیسمی خود صحبت می کنید یک مصاحه ویژه را ترتیب دهید مثلا  از او بپرسید  وقتی یک کودک در این شرایط کاری ناخودآگاه انجام می دهد بهترین کاری از شما برمی آید تا بتوانید بهترین شرایط را کنترل کنید چیست (این موضوع به رفتارهای خاص افراد نیز بر میگردد)؟

پرستار کودک اوتیسمی باید فهمیده باشد

در بسیاری اوقات این مورد بر مبنای درستی پیش می رود و می بینید که کودک شما در برقرار ارتباط درست عمل می کند و پرستار کودک می تواند قبل  از واکنش کودک شرایط را به درستی واکاوی نماید.

پرستار کودک باید دارای سطح ارتباطی درست و پایدار باشد

بعضی اوقات تعداد کودکان با مشکلات خاص انگشت شمار هستند. و مواردی که در این امر طبیعی به نظر می رسند می توانند مانند محرک هایی باشند که رفتار فرد را تغییر می دهد و وقتی  پرستار کودک تعادل دارد می تواند با آموزش رفتار خاص به کودک در او احساس امنیت ایجاد کند.

پرستار کودک باید صبور باشد

به همین ترتیب مراقبان کودک باید بعضی مواقع صبور باشند تا کودک خودش آرام شود. صبور بودن  به یک پرستار این اجازه را می دهد که بداند هر اتفاقی که می افتد دائمی نخواهد بود و اگر زمان و مکان درستی نیز باشد  با صبر و حوصله می توان بر مشکلاتی که کودک دارد فائق آمد و همه چیز درست شود.

 هر یک از این صفات مطرح شده هنگام مراقبت از کودکی که نیازهای خاص دارد ضروری است. در طول فرآیند مصاحبه با پرستار کودک می توانید  نقاط قوت و ضعف پرستار را درنظر بگیرید که آیا او صلاحیت مراقبت از کودکتان را دارد و یا خیر.

 پرستار کودک اوتیسمی باید از چه دانش و مهارت هایی بر خوردار باشد؟

تکنیک خود تنظیمی بیشتر به  احساسات  ورودی به سیستم عصبی گفته می شود که در هنگام ارتباط با افراد  می تواند واکنش های مناسبی را نیز بوجود آورد. یک فرد مبتلا به اوتیسم در این مورد می تواند با چالش های بسیار جدی روبرو شود  درست مثل یک فرد سالمی که ممکن است هنگام تنفس مشکلاتی داشته باشد. به عنوان مثال حس ورودی به سیستم عصبی بدن انسان  بسیار قابل لمس است و یک فرد مبتلا به اوتیسم  که دچار مشکل است  ممکن است در صورت  برخورد با  مواردی آنها را تهدید تلقی نماید و به صورت حملات عصبی و نامناسب به این موارد پاسخ دهد.

 از طرف دیگر وقتی فردی اختلال پردازش حسی دارد ممکن است این امر باعث آرامشش شود. در هر دو مورد نیز ممکن است پاسخ های دریافتی با توجه به واکنش های مربوطه مطابقت نداشته باشد.

استخدام پرستار کودک اوتیسمی
پرستار کودک اوتیسمی

کودکان مبتلا به اوتیسم به سختی با تغییرات کنار می آیند ولی باید گفت تمامی زندگی ها دچار تغییر می شوند. بنابراین بعضی مواقع کنار آمدن مشکلات زندگی دشوار است و باید با کودکان مبتلا به اوتیسم طوری برخورد شود که بتوانند بفهمند و رفتارهای اطرافشان را تشخیص دهند و این رفتارها از خوردن شام تا استحمام را در بر می گیرد. در این امر پرستار کودک اوتیسمی باید باید مهارت و تجربه کافی را داشته باشد و سریعا به مشکلات رسیدگی نماید. باید توانایی های پرستاران کودک نیز درنظر گرفته شود و از آنها پرسید در گذشته چه کارهایی را انجام میداده اند و مهم این است که اطمینان حاصل کنید که آنها تجربه صحیحی در این زمینه داشته باشند و بیش از حد تحت فشارشان نگذارید.

4 قدم برای انتخاب یک پرستار کودک اوتیسمی

با پرستار کودک اوتیسمی خود یک جلسه ملاقات را ترتیب دهید

هنگامی که افرادی را انتخاب کردید با با آنها هنگامی که در خانه به همراه فرزندتان هستید  ملاقات داشته باشید. معرفی کودک به پرستار کودک باید در مکانی انجام شود که کودک احساس راحتی دارد و باید در مکانی انجام شود که رفتار های خاص کودک درنظر گرفته شوید و باید تمامی رفتارهای پرستار کودک را در نظر بگیرید.

و باید بدانید که کودکان مبتلا به اوتیسم تغییرات ناگهانی در محیط را نمی پسندند و باید تغییرات به آرامی انجام گیرد و باید محیط سازگاری را وقتی که کودکتان با پرستار تنها هست و شما نیستید بسازید.

باید به پرستار کودک اوتیسمی خود در مورد تفاوت های رفتار کودکتان آموزش های لازم را بدهید

هیچکس مانند خودتان فرزندتان را نمی شناسد و تجربه پرستار کودکی که انتخابش کردید نیز مهم نیست و آنها با توجه به نیازهای خودشان از کودک شما مراقبت نکرده اند. باید ارتباط پرستارکودک با  کودکتان را تحت نظر بگیرید به طوری که بدانید در شرایط سخت چه کارهایی را انجام دهید و باید به کودک خود کمک کنید که بهترین تجربه با پرستار کودک را تجربه نماید و بداند که یک فرد با مهارت و با تجربه می خواهد به او کمک کند

یک چک لیست تهیه کنید

قبل از هر کاری نیازهای ویژه کودکتان و موارد اصلی دیگر را با پرستار کودکتان در میان بگذارید و مواردی که باید ذکر کنید عبارتند از:

اطلاعات کلیدی – آدرس و شماره تماس خود، نام پزشک و شماره تلفن، شماره های پلیس و آتش نشانی و نام و شماره خانه نزدیکترین خویشاوند یا دوستی را که پرستار کودک می تواند با او همکاری هایی داشته باشد و در مواقع اضطراری و عدم دسترسی به شما با او در ارتباط باشد.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که با یکی از اقوام یا دوستانتان صحبت کرده اید تا آنها را در جریان قرار دهد و جزئیات را با پرستار کودک خود در میان بگذارید.

دستورالعمل های کلیدی مانند ارائه جزییات مهم از جمله غذاهایی که کودکتان باید مصرف کنید و دارو ها وزمان مصرفش و زمان خواب و دستشویی بردن کودک و موارد و مسائل مربوط به رفتار را با پرستار کودک در میان بگذارید.

همچنین باید نوع لباس پوشیدن کودک در ساعات مختلف روز و سایر جزییاتی که برای راحتی فرزندتان مهم است را درنظر بگیرید.

شادکامی را برای پرستار کودک اوتیسمی خود بخواهید

فراموش نکنید که باید برای رفاه و شادکامی پرستارکودک خودتان برنامه ریزی نماید. شما اصلا نمی خواهید آنها تحت شرایطی کودکتان را تنها بگذارند تا به بیرون بروند و یا کودکتان را در محیطی قرار دهند که برایشان شرایط مناسب نیست. باید بیش از موعد مقرر در مورد غذای پرستار کودک و خواب و دسترسی او به تلف برنامه ریزی کرده باشید.

نکاتی در مورد نحوه برخورد با احساس گناه

اکنون که یک پرستار کودک اوتیسمی پیدا نموده اید قدم بعدی برای شما مقابله با احساسات گناهی است که برایتان بوجود می آید.

 اولین چیزی که باید به عرضتان برسانیم این است که شما تنها نیستید و حدود 61 درصد از کودکانی که به مهد کودک می روند و زیر پنج سال سن دارند  تحت نظر یک مراقب کودک قرار دارند و در این جا چند نکته برای مدیریت احساس گناه شما آورده شده است.

استخدام پرستار کودک اوتیسمی
پرستار کودک اوتیسمی
  • برای انتخاب یک پرستارکودک مناسب وقت کافی بگذارید.

 خواه یکی از اقوامتان و یا یک فرد متبحر را برای مراقبت از کودکتان انتخاب نموده اید ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها  دارای بهترین تناسبات رفتاری در کارهایشان هستند و این سوال را از خود بپرسید که

  • آیا سبک  پرستارکودک برای مراقبت از کودک همسو  با والدین می باشد ؟
  • آیا در زمینه مراقبت از کودک اوتیسمی و کمک های اولیه آموزش لازم را دیده اند ؟
  • آیا فرد مورد نظر می تواند بر طبق روند معمول با فرزندم برخورد داشته باشد ؟
  • آیا پرستارکودک در مورد ارتباط با کودک و بررسی نیازهایش آموزش های لازم را دیده است.
  • باید برخی احساسات متناقضتان را نیز در نظر بگیرید.
  • هنگامی که برای اولین بار فرزندتان را با پرستار کودک  تنها می گذارید حتما دچار احساساتی می شوید. چون شما وارد مرحله جدیدی می شوید و شخصی غیر از شما دارد از فرزندتان مراقبت می کند و ممکن است این عمل شما را غمگین نشان دهد.
  • باید برای مدیریت احساساتتان وقت بگذارید و درک کنید که این واکنش طبیعی است  و در بین بسیاری از افراد یکسان است.

به گفت و گوی مثبت با خود بپردازید

این امر ممکن است کافی نباشد ولی باعث می شود احساساتتان را کنترل کنید و خودتان را از شر افکار منفی خلاص کنید و جملاتی مثل ذیل را تکرار کنید که عبارتند از:

  • من جز والدین موفق هستم
  • من بهترین کاری را که می توانم، انجام می دهم.
  • کودک من تحت مراقبت های ویژه هست زیرا من وقتم را صرف این کرده ام که پرستارکودک حرفه ای برای فرزندم برگزینم. احساس گناه من طبیعی است و می توانم آنها را کنترل کنم و نمی توانند من را  ناراحت کنند من می توانم آنها را بپذیرم و سپس رهایشان کنم
  • من در عرض چند ساعت آینده کودک خود را می بینم.
  • باید بفهمید که این موضوع برای فرزندتان مفید است

دلایل زیادی  وجود دارد که چرا مراقبت کسی دیگر از فرزندتان غیر از خودتان برایشان مفید است که عبارتند از:

  • مراقبت از کودکان غیر از والدین هم برای والدین هم برای کودکان مفید است زیرا باعث وابسته نبودن به پدر و مادر می شود و باعث بهبود شغلی پرستاران کودک  نیز می شود.
  • والدین این فرصت را خواهند داشت که رشد شغلی و شخصیشان را داشته باشند و این کار باعث احساس رضایت در آنها می گردد.

یادگیری و رشد کودک افزایش  می یابد

با یادگیری  ایجاد رابطه با شخص دیگری غیر از والدین کودک مهارت های اجتماعی اش تقویت می شود.

باید یک راهنما نیز پیدا کنید

احساس اضطراب و احساس گناه و دیگر موارد طبیعی است و اگر شما احساس جدایی می کنید و صبحت کردن با خود راه حل این مشکل نیست، با این حال در مورد این موضوع می توانید با یک متخصص صحبت کنید تا بتوانید راه حلی برای کنترل اضطراب و احساساتتان توسط متخصص پیدا نمایید.

به یاد داشته باشید که سلامتی شما در درجه اول اهمیت دارد چون باید در طولانی مدت از کودک خود مراقبت نمایید. و امیدوارم که اکنون به ابزارهایی که برای استخدام پرستار کودک نیاز دارید دسترسی پیدا کرده باشید.

منبع: kidsit

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *